Strawberry presenterar nya koncept
Foto: Strawberry
Med fullt fokus på gästernas favoriträtter och nordiska råvaror lanserar nu Strawberry nya restaurangkoncept till den nordiska marknaden.
För att ytterligare sänka trösklarna in till hotellen för besökande och locals så lanserar Strawberry nu två nya restaurangkoncept i Norden. Ambitionen är tydlig: Bättre och godare mat och dryck till hungriga i Norden.
The Social bar & bistro blir Strawberrys bredaste koncept som lanseras på flest destinationer. The Social är en avslappnad internationell bistro där enkelhet och tillgänglighet är nyckelorden. Där serveras en crossovermeny baserad på favoriter hämtade från hotellbarer och lounger världen över.
– The Social ska vara gästernas vardagsrum och en självklar mötesplats för att varva ner efter dagen och ladda upp inför kvällen. Här ska gästerna känna sig som hemma och snabbt hitta sin favorit på menyn och i dryckeslistan, och lika snabbt ha tallriken framför sig för att hugga in. Här hittar du klassiker som Toast Skagen, Caesarsallad och en riktigt bra burgare, säger Maria Reisö, Concept & Commercial Food & Beverage Director Strawberry.
Brasserie NÒR är det andra restaurangkonceptet som nu lanseras i full skala.
The Social-restaurangerna i Skåne:
Clarion Grand Hotel; Helsingborg
Quality Hotel Grand, Kristianstad
Quality Hotel View och Quality Hotel The Mill, Malmö