Blir en modedestination att räkna med
Toni Collin, VD, och Jessy Heuvelink, creative director, på Brothers AB. Foto: Pressbild
Jotunfjell Partners AS har utsett Toni Collin till ny VD för Brothers AB. Collin är ett välkänt namn inom modebranschen med en gedigen retail-erfarenhet och kommer senast från rollen som VD och delägare av BLK DNM.
Nu startar ett strategiskt förnyelsearbete av varumärket Brothers med ambition att bli en stark modedestination. Fokus kommer initialt att läggas på den övergripande produktkvaliteten samt att omforma varumärket, allt för att attrahera både befintliga och nya målgrupper.
– Jag ser en enorm potential i att utveckla och växa affären för Brothers. Det finns ett tydligt hål på marknaden att fylla och för det krävs ytterligare investeringar som ger varumärket den synlighet det förtjänar. Jag vill kunna erbjuda vår kund fler produktsegment, hög kvalitet och den bästa tänkbara designen, säger Toni Collin.
Från BLK DNM tar Toni Collin med sig Jessy Heuvelink som creative director. Heuvelink, med en historia hos bl.a. J.Lindeberg och Oscar Jacobson, kommer att leda Brothers framtida designutveckling. Samtidigt går också Jotunfjell Partners-ägda Whyred in i en ny fas under ledning av grundaren och tidigare chefsdesignern Roland Hjort. Som varumärke kommer Whyred nu att spela en viktig roll för att bana väg och bygga den globala potentialen för Brothers som helhet.