Brielle marknadsföring
Igår morse vaknade jag upp till ett telefonsamtal. Min dotter ringer från Stockholm med gråten i halsen och säger med upprörd stämma:
-HAR DU HÖRT?
– Nej vadå?
– JUNIOR BRIELLE HAR SPLITTRATS!
Jag vet att bröderna Gabriel och David Röhdin har en speciell plats i hennes musikhjärta så jag säger på ett smidigt sätt:
– Åh fan. Kanske ligger någon dispyt bakom likt Liam och Noel när de bröt upp Oasis.
– Ja, säger hon och därefter hör jag bara ett *klick*.
Dagen går och vid tolvtiden är det jag som ringer upp henne.
– De har återförenats!
– JÄVLAS INTE MED MIG!
Och återigen avslutas samtalet med ett *klick*
Jag jävlades inte. Det var sant. På morgonen meddelande Junior Brielle att brödraduon går skilda vägar. Vi tolvtiden samma dag annonserade de att det blir en återföreningsturné i vår och i ett pressmeddelande skriver de så här: ”Man lever bara en gång och den gången är nu. Livet är för kort för att inte spela live när man känner för det. Vi gör tre gig på tre ställen vi har en speciell anknytning till. För alla nya fans som aldrig fått uppleva oss på scen. Ny musik släpps i samband med återföreningsturnén.”
Det var ett skönt marknadsföringstrick av grabbarna. Ett sätt att ruska om sina fans och musiksverige. Grattis ni lyckades!
5 mars kommer de till Babel i Malmö. Friden är återställd.