Konceptet SAREK väljer Väla
När sport- och friluftskoncernen Thevea Brands Group lanserar sitt nya friluftskoncept SAREK, väljer de Väla för etableringen av den allra första butiken. Planen är att den 600 kvadratmeter stora butiken ska stå klar i slutet av mars, och då utgöra ett viktigt komplement till SAREKs försäljning på nätet.
Så här säger Magnus Månsson, VD på Thevea Brands Group, om satsningen på Väla och SAREK som nytt friluftskoncept på marknaden:
– Jag är glad över att SAREKs första ”flagshipstore” kommer att öppnas på just Väla i Helsingborg. Vi ser att det finns ett genuint friluftsintresse i regionen och är övertygade om att kunna guida ännu fler till nya äventyr utomhus. Vårt syfte med SAREK är att göra uteäventyret tillgängligt för fler genom att vara en trygg och kunnig guide till grymma friluftsupplevelser.
Thevea Brand Group AB är ett multibrand-företag som verkar för en aktiv livsstil inom friluftsliv och sport. Portföljen består av varumärkena Tretorn, RACQET, Friluftsvaror och Fjällmark. Utöver detta ingår licensavtalet för Adidas Padel samt Toalson i Norden och Holland. Thevea Brand Group har sitt säte i Helsingborg.